Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Monday, November 24, 2014

100 dagar i Spanien!

Hej! Nu har jag varit 100 dagar i Spanien. Kan jag prata spanska? Ja! Förstår jag spanska? Ja! Min spanska är ännu inte perfekt men det kommer det att vara!

På onsdag ska jag vara på en British Academy för att prata om det finska utbildningssystemet. Jag ska ha en liten presentationen och vi ska titta på ett youtube klipp som är gjort av BBC. Här finns det inte många möjligheter för att prata engelska och därför tycker jag att det är riktig bra att få 2 timmar bara för att prata och diskutera med männinskor på engelska.

Nästa vecka ska jag åka till Granada med mina utbytesstudentvänner! Vi är elever från Norge, Finland och Danmark. Vi åker till Granada med bussen och vi ska stanna där i 3 dagar. Med buss tar det 10 timmar att åka dit. Resan är väldigt långt men lyckligtvis lämnar vi Valencia klockan 12.00 på natten och jag tror att jag ska sova hela tiden.

Men annars har det gått bra. Jag kan lugnt säga att jag har haft en väldig tur med min familj och placering. Valencia är jättevackert och kul, jag har goda vänner och min familj är kanon!





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hey! Now I have been in Spain for 100 days! Can I speak Spanish? Yes! Do I understand Spanish? Yes! My Spanish isn't perfect yet but it’s going to be!

On Wednesday I will go to a British Academy to talk about the education system in Finland. I will have a little presentation and we will see a youtube clip made by BBC. Here there are not many possibilities to talk English and because of that I think it’s really nice to have two hours just be able to talk and discuss with people in English.

Next week I will go to Granada with my exchange student friends! We have students from Norway, Finland and Denmark. We go to Granada with the bus and we will be there for 3 days. It takes 10 hours with the bus to go there. The trip is very long but luckily we leave Valencia at 12.00 o'clock at night and I think I’ll sleep the whole time.


Otherwise things have gone well. I can safely say that I have been really lucky with my family and my placing. Valencia is a really beautiful and cool city, I have good friends and my family is great!

0 comments:

Post a Comment