Pages

Ads 468x60px

Sunday, May 10, 2015

Málaga!

Moi! Viime viikonloppuna oltiin vaihtariporukan kanssa Málagassa meidän paikallisen vaihtariorganisaation järjestämällä retkellä. Meiän Valencian porukan oli tarkoitus lähteä bussilla kello 12.00 yöllä, mutta tietty koska ollaan Espanjassa niin bussi lähti lopulta vasta kello 12.45.
Victoria (Tanska), Bori (Unkari), Jazmin (Unkari)

Bussimatka oli yllättävän pitkä koska Valenciasta Málagaan ei pitäisi mennä kuin reilut kuusi tuntia, mutta pysähdyttiin niin monta kertaa että matka kesti lopulta 11h. Päätin, etten nuku bussissa vaan katon leffoja koska en tienny että matka kestäis niin kauan, perille päästyä 11h pitkän tunnin jälkeen fiilis oli suurinpiirtein tämä:

Aamulla oltiin perillä noin kahdentoista maissa ja Málagan bussiasemalla tavattiin loput vaihtarit. Syötiin aamupala (join 3 kuppia kahvia) mäkkärissä ja mentiin hotellille. Hotellilla saatin huoneiden avaimet ja olin samassa huoneessa Jonin (Norja) ja Arthurin (Saksa) kanssa. Sen jälkeen mentiin syömään rannalle:

Espanjassa on tosi tyypillistä syödä kaikkia mereneläviä ja yleensä rantakaupungeissa ravintoloiden menú koostuu 90% kalasta/kalamareista. Illemmalla mentiin kaupunkierrokselle meidän koordinaattoreiden Anan ja Isabellen kanssa.

Aamulla herättiin kello kahdeksan maissa ja syötiin aamupala. Aamupalan jälkeen mentiin tutustumaan Málagan kaupunkiin ja vierailtiin mm. Málagan katedraalissa ja interaktiivisen musiikin museossa. Sen jälkeen mentiin picnicille puistoon jonka jälkeen meillä oli 2h vapaa-aikaa.

Victoria, minä ja Charlotte.

Victoria (Tanska), Aino (Suomi), Jon (Norja) ja minä.

Arthur (Saksa)

Thora (Norja), Emma (Norja), minä ja Victoria (Tanska)

Maja (Tanska), Aino (Suomi), Andrea (Norja), Sara (Norja), Jon (Norja) ja minä

Vapaa-ajan jälkeen mentiin paikalliseen meri-museoon, jossa meille kerrottiin atlantin valtamerestä ja sen eläimistöstä. Siellä tavattiin myös yksi suomalaisperhe joka oli lomalla Espanjassa! Museon jälkeen mentiin vene-ajelulle Málagan rannikolle. Vesi oli turkoosia ja tosi läpinäkyvää niin sieltä näki kaikki kalat. Maisematkin oli tosi hienot veneestä katsottuna:

Illemmalla mentiin vielä kaupungille.

Aamulla herättiin aikaisin ja syötiin aamupala. Sitten hyvästeltiin kaikki ne, jotka eivät tulleet samalla bussilla meidän kanssa (eli suurin osa) ja lähdettiin ajamaan takaisin kohti Valenciaa. Paluumatkalla bussi teki vielä enemmän pysäkkejä kuin ennen. Viimeiset 4h kaikilla oli nälkä ja juuri sillon kuljettaja ilmotti, että ollaan jäljessä aikataulusta eikä enään pysähdytä syömään missään ja kaikki oli silleen:

Noh, perille päästyämme (12h jälkeen) Borin host-äiti tuli hakemaan meidät ja oltiin kaikki joskus kello yhden maissa kotona. Retki oli tosi onnistunut, vaikka se olisikin voinu kestää vähän pidempään. Nyt ollaan kuitenkin suunnittelemassa meidän yhteistä viimeistä retkeä niin, että tavattais kaikki porukalla vielä kerran ennekuin kaikki palaa kotimaihinsa.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hi! Last weekend we were in Málaga with our exchange group on a trip organized by our local exchange organization. We from Valencia were supposed to leave with a bus at 0.00 o'clock but of course since we are in Spain the bus eventually left 00.45.

The bus trip was surprisingly long because it shouldn’t take more than 6 hours from Valencia to Málaga but because we stopped so many times the trip ultimately lasted 11 hours. I decided that I would not be sleeping on the bus but instead watch movies, of course at that time I had no clue that the trip was going to be so long. After those 11 long hours of driving I was feeling like this:

We got there in the morning at around 12 o'clock and at the Málaga bus station we met the other exchange students. We ate breakfast (I drank 3 cups of coffee) at Mc Donald’s and then we went to the hotel. At the hotel we got our room keys and I was in the same room with Jon (Norway) and Arthur (Germany). After that we went to eat on the beach.
In Spain it’s very typical to eat seafood and usually in the coastal cities the restaurant menus consist 90% of fish/calamari! In the evening we went on a city tour with our coordinators Ana and Isabelle.

In the morning we woke up around eight o'clock and had breakfast. After the breakfast we went to get to know the city of Málaga and to visit for example the Málaga cathedral and the museum of interactive music. After that we had a picnic in a park and later we had 2 hours of free time.

After those 2 hours of free time we went to a local sea museum where we learned about the Atlantic Ocean and its fauna. We also met a Finnish family that was on vacation in Spain! After the museum we went to a boat trip to the coast of Málaga. The water was turquoise and really transparent so one could see all the fishes! The view was also very nice from the boat. Later in the evening we went to the city.

In the morning we woke up early and had breakfast. Then we said goodbye to all those that weren't coming with the same bus as us (most of them) and started to drive home to Valencia. On the way back the bus did even more stops than before. The last four hours everybody was hungry and just then the driver announced that we were late from schedule and that we would not be stopping to eat anywhere and everyone was like:

Well, when we got there (after 12 hours) Boris host-mom came to pick us up and we were all home at around one o'clock. The trip was very successful even though it could have lasted a little bit longer. Now we are however planning our last trip so that we could all meet with the group one last time until everyone goes back to their homeland.