Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Tuesday, September 23, 2014

Ciudad de las artes y ciencias


Hej! I förrgår gick vi med Get-ready gruppen till en sevärdhet som heter ''Ciudad de las artes y ciencias'' (en stan av konst och vetenskap). Det är en stort byggnadkomplex som har 5 olika manbyggnaderna:

 1.) L'Hemisfèric, IMAX-bio, planetarium och en lasershow.
 2.) Museu de les Ciències Príncipe Felipe, ett interaktivt museum, liksom Heureka I finland.
 3.)  L'Umbracle, en lång väg med typiska spanska växter.
 4.) L'Oceanogràfic, En jättestor park med fisk och däggdjur från hela världen.
 5.) Palau de les Arts Reina Sofia, en opera och ett centrum för scenkonster.









Han var ledsen :(


Ada och Pippa







En  paus


Igår var jag med min kompis Paula. Vi gick till en park som heter Cabecera park. (Yesterday I was with my friend Paula. We went to a park called Cabecera park).


Idag har jag varit sjuk. Jag har ont i halsen och huvud. Jag vet inte varför men igår jag joggade och det regnade samtidigt så kanske det är anledningen. Jag gick inte till skolan men imorgon kommer jag att gå. Men nu ska vi äta, adios!

Sidenote: Här ser du min bloggstatistik:


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hi! The day before yesterday we went with our Get-ready group to the ''Ciudad de las artes y ciencias'' (The city of arts an sciences). It's a big building complex with 5 different main buildings:

 1.) L'Hemisfèric, IMAX-movie theatre, planetarium and a lasershow.
 2.) Museu de les Ciències Príncipe Felipe, an interactive museum like Heureka in Finland.
 3.)  L'Umbracle, a long road with typical Spanish plants.
 4.) L'Oceanogràfic, a very big park with fish and mammals from all over the world.
 5.) Palau de les Arts Reina Sofia, an opera and a performance arts centre.

Today I have been sick. I have a sore throat and a headache. I don't really know why but I think it's because yesterday I was jogging and it was raining at the same time. I didn't go to school today but tomorrow I will go. But now we are going to eat, adios!

Sidenote: Here you can see my current blog statistics:


0 comments:

Post a Comment